eesti mootorispordil on pikk ajalugu

Eesti mootorispordi ajalugu on pikk ja värvikas. Esimene mootorispordiüritus toimus vaid kolm aastat pärast Eesti Vabariigi asutamist, 1921. aastal.

800x600 1951_hipo_olev_kaseorg_heldur_ploompuu
1921

eesti mootorispordi sünd

Esimene ametlik
auto-motospordi
võistlus Eesti
Vabariigis toimus 28. augustil 1921. a. Seda
päeva loetakse
Eesti mootorispordi
sünnipäevaks.

1930

monte
carlo

25. jaanuaril 1930. a stardib Monte-Carlo
tähesõit esmakordselt
Eestist, Tallinnast.

1937. a saavutas eestlane Karl Siitan Monte- Carlo tähesõidul 3. koha. Tema auhinnast sai hiljem Eesti autospordi üks hinnatumaid rändauhindu.

1945

ESIMENE SÕJAJÄRGNE VÕISTLUS

1. mail avati Tallinnas Auto-Motospordi Klubi ruumid.
24. juunil 1945 toimus esimene Eesti sõjajärgne mootorispordivõistlus.

1957

VORMELITE
TOOTMINE

Eestis on läbi aegade olnud 8 firmat, kus tööstuslikult toodeti võidusõidumasinaid. Suurim ja väärikaim nendest oli Tallinna Autode Remondi Katsetehas (TARK) – maailma üks suuremaid vormelautode tootjaid läbi aegade.

Vormel Estonia autosid ehitati seal 44 aasta jooksul (1957-2001) kokku 1331, 26 mudelit ja 40 modifikatsiooni.

1964

ENDEL
KIISA

1964. aastal osales Endel Kiisa koos veel kolme N Liidu võidusõitjaga, Serpuhhovi tehase 350-kuubikulistel “Vostok 364” mootorratastel kolmel MM-etapil: Sachsenringil, Imatral ja Monzas. Soomes Imatra ringrajal tuli Kiisa Honda tehasesõitjate Jim Redmani ja Bruce Beale’i (mõlemad Rodeesiast) järel kolmandaks.

1975

VIHURI
MOOTORRATTAD

1974. a valmis esimene külgkorviga ringrajamootorratas tehases Teras. 1975. a valmis esimene ringraja soolomootorratas tehases Vihur. ALMAVÜ Eksperimentaalne Tootmiskombinaat (hiljem Spordivahendite Katsetehas) “Vihur” tegeles sportautode, mootorrataste ja teiste tehnikaspordivahendite tootmise, ümberehituse ja remondiga.